איך הרשתות החברתיות תומכות בקידום האורגני בגוגל?

הרשתות החברתיות הן כבר מזמן חלק אינטגרלי בעולם בו אנחנו חיים. מה שהתחיל בתור רעיון קקיוני במעונות הרווארד על ידי מארק צוקרברג, הוא היום עורק חיים רישמי, חי ובועט, בו נמצאים כולם. אלו יכולים להיות לקוחות פוטנציאליים הצופים בתכנים באופן פאסיבי ואלו יכולים להיות משפיעני רשת, אלו יכולים להיות ראשי ממשלה והעובדים בסופר, כולם, נמצאים ברשת, כולם. 

לאורך השנים, לאור ריבוי הפלטפורמות השונות, התחרות על ליבו של הלקוח הפכה סוערת יותר, מה גם שהמידע הצטבר על הקשר בין הרשת החברתית ובין מנוע החיפוש של גוגל, הפכו את הרשתות לכלי משחק חשובים ומשמעותיים עבור כל מי שמעוניין להפיק את המיטב מהעולם החדש. אם אתם רוצים לשמוע עוד ולהכיר מקרוב את הקשר בין הרשת החברתית לגוגל, המאמר הזה נועד לכם. 

למה חשוב להשקיע ברשתות החברתיות גם בלי הקשר למנוע החיפוש של גוגל

לפני שנרד לפרטים הנוגעים לקשר ההדוק שבין אתר האינטרנט של העסק ובין הרשת החברתית, חשוב לציין כאן כי הרשתות החברתיות מייצרות זירה חשובה בה אתם חייבים להתמקם, גם אם לא היה לה קשר לאתר האינטרנט שלכם באופן ישיר. הרשתות החברתיות, מיוטיוב דרך פייסבוק, מאינסטגרם ועד טיקטוק, הן המקום שלכם לספר את הסיפור שלכם, להפוך אתכם למותג. 

הן המקום בו אתם יכולים לתת מידע שימושי ללקוחות פוטנציאליים החברים בקבוצות מקצועיות, הן הפינה בה אתם יכולים להראות שאתם הרבה מעבר למוצר עצמו. אתם יכולים ליצור קשר אותנטי עם העוקבים שלכם, להדגיש את הנראטיב שלכם ועוד. כך שכאשר אנחנו מדברים על הרשת החברתית אנחנו מדברים בראש ובראשונה על המקום בו אתם יכולים ליצור גרעין חזק, עקבי ואותנטי של עוקבים שבסופו של דבר, יגלשו לאתר האינטרנט שלכם גם אם כמעט ולא תשקיעו בו משאבים נוספים. 

כמו שיודע כל מי שעוסק בקידום אתרים בגוגל, ככל שמעגל העוקבים והגולשים מתרחב, ככל שהכניסות לאתר האינטרנט של העסק מתרבות, כך האלגוריתם של מנוע החיפוש יכול לסווג את האתר כרלוונטי וככזה שנותן מידע בעל ערך לגולש, מה שמעודד אותו להציג את האתר למשתשמשים וגולשים נוספים. 

מה התפקיד של קישורים חיצוניים לאתר האינטרנט של העסק באתרים אחרים?

מנוע החיפוש של גוגל הוא בעל מטרה אחת ברורה, לאפשר לכל גולש למצוא את המידע ואת אתר האינטרנט הרלוונטי אליו בתוך שניות ספורות. האלגוריתם מנתח את הנתונים של מאות אתרים מיד לאחר שהלקוח הפוטנציאלי מקליד את השאלה שלו במנוע החיפוש, ברגעים הללו, בשניות הקריטיות הללו, מתרחשת מלחמה של ממש. הבחירה של האלגוריתם, האופן בו הוא יחליט למקם את האתרים השונים, יכול להשפיע בצורה חד משמעית על הבחירה של הלקוח מהעבר השני של המסך. במילים אחרות, חישבו על עצמכם, האם אי פעם נכנסתם לאתר אינטרנט שלא ממוקם באחד המיקום הראשונים בעמוד? 

אחת הדרכים של מנוע החיפוש להחליט האם מדובר על אתר רלוונטי הנותן ערך לגולש, היא על ידי ניתוח מספר הכניסות של גולשים אחרים לאתר. ככל שנכנסו לאתר עוד גולשים, כך מנוע החיפוש יחשוב כי מדובר על אתר אינטרנט רלוונטי. כדי להגדיל את מספר הכניסות, אנחנו רוצים לא רק לשפר את הביצועים של אתר האינטרנט עצמו, אלא לשלוח גולשים נוספים מנקודות שונות ברחבי האינטרנט אל האתר של בית העסק שלנו. 

קישורים לאתר האינטרנט של בית העסק מהרשת החברתית, האם הם יעילים?

מדובר על שאלה מורכבת שנבחנה שוב ושוב לאורך השנים. בתחילה, הטענה הרווחת הייתה שרשתות חברתיות מסוימות, הן אלו שנותנות אימפקט ומשנות את תנועת האלגוריתם של גוגל, בעוד קישור לאתר האינטרנט של העסק הממוקם ברשתות חברתיות אחרות לא נותן את המענה הדרוש. 

בתחילה טוויטר הייתה הרשת החברתית שאיפשרה לגוגל לנתח את האיכות והרלוונטיות של אתר האינטרנט של בית העסק, עוד פעולה ברשתות חברתיות נוספות לא סיפקו את הסחורה. 

אבל, אפשר לראות לאורך השנים כי אכן, הנחה של קישורים חיצוניים לאתר ברשת החברתית, יכולה להעניק יתרון לאתר האינטרנט האמור על גבי אתרים אחרים הנלחמים על קהל לקוחות דומה. 

חשוב להיעזר באיש מקצוע המכיר את התחום היטב

התשובה לגבי יצירה של מאגר קישורים לאתר אינטרנט של בית עסק זה או אחר היא לא חד משמעית, בעיקר משום שחוקי המשחק משתנים כל הזמן. בין היתר, אנחנו חייבים לקחת בחשבון כי קיימים הבדלים משמעותיים בין קידום אתרי אינטרנט בחוץ לארץ ובין קידומם בארץ. לכן, חשוב מאוד לבחור איש מקצוע מנוסה, המבין בקשר בין הרשת החברתית ובין קידום אתר אינטרנט במנוע החיפוש של גוגל, כדי שבסופו של דבר תתקבל התוצאה הטובה ביותר. 

הוא זה שיעזור לכם לבחור את הקבוצות הרלוונטיות ברשת החברתית שיעזרו לקדם את אתר האינטרנט, הוא זה שיעזור לכם למסגר את הסיפור אותו אתם מעוניינים לספר ללקוח. ליווי מקצועי בשוק תחרותי כל כך הוא לא מותרות, מדובר על מה שהוא ממש הכרחי לקבלת התוצאות הטובות ביותר. 

איך תתחילו גם אתם לקחת חלק ברשתות החברתיות עוד היום

העולם בו אנחנו חיים היום הוא ללא ספק מאתגר עבור בעלי עסקים רבים. היום, בעל העסק, צריך להיות בקיא בשורה ארוכה של תחומים כדי להגיע בסופו של יום לתוצאה הטובה ביותר. השינויים הדכופים בשוק מאלצות אותו לא רק לעסוק במשלח ידו בלבד, כי אם ליצור מעטפת שלמה שתאפשר לעסק להגדיל את קהל הלקוחות שלו בכל יום מחדש. 

אמנם מהצד נדמה לא פעם כי מדובר על מה שיש בצידו עבודה רבה. אבל חשוב לזכור כי על ידי יישום של כמה כלים פשוטים, גם אתם יכולים לקחת חלק במשחק של הרשת החברתית, עוד היום. 

קודם כל, ספרו לעצמכם את הסיפור שלכם: חישבו על מי שאתם אוהבים לעקוב אחריו. זה יכול להיות בית עסק או אושיית אינסטגרם. בכל פעם מחדש אנחנו רואים כיצד נשארים אלו שיודעים לספר את הסיפור שלהם בצורה הטובה והמדויקת ביותר. קחו כבר עכשיו דף ועט ונסו להגדיר לעצמכם במה אתם מיוחדים, מה בית העסק שלכם נותן ללקוח ומה אתם רוצים לתת לגולשים ברשת החברתית. כך תוכלו למקד את המסרים שלכם. 

אתם לא חייבים להיות מצחיקים אם אתם לא, צלמים יוצאי דופן אם אתם לא או כל מה שהוא לא התחום בו אתם חזקים:  יותר מהכל, חשובה הנוכחות שלכם ברשת החברתית. ככל שתתמקדו במה שאתם יודעים לעשות טוב, בין אם מדובר על מתן ידע מקצועי ובין אם מדובר על עריכה של סרטונים קצרים, העלאה של תמונות וכן הלאה, כך יהיה לכם קל יותר למשוך עוקבים בכמה שפחות מאמץ. 

ברשתות החברתיות קיימות הזדמנויות לקהל לקוחות חדש

כאמור, מדובר על תחום מורכב, בו תדרשו לא פעם ללמוד ולהכיר את תחומי הידע החדשים שיוצר העולם החדש. אבל, אנחנו בטוחים, כי בעזרת עבודה קשה והתמדה, גם אתם תוכלו להפוך את הרשת החברתית לכלי שמחזק את אתר האינטרנט של העסק שלכם מול מנוע החיפוש של גוגל.