googleil

חשוב לדעת: אני לא מקדם אתרים בפועל בימים אלו, אני יועץ SEO ושיווק דיגיטלי בשנתיים האחרונות, אני לא מייעץ לאף חברת ליסינג או השכרת רכבים, תכף תבינו למה אני מכין את הקרקע.

בכל שיעור פרטי שאני עושה ובכל הרצאה שיוצא לי לדבר קצת על "איך מקדמים אתר בצורה נכונה", יוצא לי להראות קצת אידיוט, אני אומר משהו ואז גוגל מציג לי דברים אחרים, מה זאת אומרת? טוב ששאלתם.

אני אתן דוגמא, לא משנה כרגע אם אתם מקדמי אתרים או בעלי אתר תדמיתי של העסק שלכם, לכל נושא בעולם יש "קטגוריה" ויש "נושא ספציפי", זו לא המצאה שלי אלא פשוט הנחה עובדתית, למשל "ליסינג" זו קטגוריה, זו מילת מפתח בעצם שכוללת המון תוכן בתוך עצמה, לעומת זאת, "ליסינג פרטי" זה כבר ביטוי יותר ממוקד, משהו יותר ספציפי. מה זה אומר עלינו? זה אומר שכל אחד מחפש אחרת נכון? זה אומר שכל ביטוי / מילת מפתח שאקליד אמורים לתת לי תוצאה רלוונטית במיוחד, נכון? למשל, אם אכתוב ליסינג, מה תעדיפו לראות: (תענו בלב ואל תחפשו בגוגל. בינתיים)

אופציה 1: קטגוריה ראשית של ליסינג עם כפתורים לסוגי ליסינג קיימים עם תוכן על "מה זה ליסינג"

opt1

אופציה 2: עמוד תוכן של "ליסינג פרטי" עם תוכן על ליסינג פרטי ומבצעים לליסינג פרטי וכו' וכו'..

opt2

במידה ובחרתם אופציה ראשונה, אתם אנושיים, אם בחרתם אופציה שניה, אתם לא הבנתם את השאלה. (לא להיעלב, כן?) אבל מה שיותר מצחיק מזה, גוגל גם בחר כמותכם, בפועל, איכשהו, זה מה שגוגל מעדיף להראות לנו בתוצאות החיפוש, השאלה היא למה? אני טוען שגוגל עדיין לא באמת 100% גוגל בישראל, אלא יותר כמו מנוע חיפוש עם מינימום אפשרויות למניפולציה.

למה אני אומר את זה? כי אנשים כבר לא מטומטמים היום וגוגל בהחלט מודע לזה, אנשים יודעים לחפש את מה שהם מבקשים אז למה שגוגל יציע משהו כזה? מה גורם להם לקדם אחד על פני אחר? חלק יגידו שזה "כי מותג" וחלק יגידו "כי קישורים", מה זה משנה? אף אחת מהאפשרויות לא נעימות לעין / לאוזן / לעבודה היומיומית. תבינו, בחו"ל האופציות האלו לא קיימות, יש עמודי תוכן מדהימים כמעט לכל קטגוריה, כן, גם לליסינג. בכנס / האנגאאוט כלשהו, פעם ג'ון מיולר, אנליסט בכיר בגוגל אמר: "אתם מדינה קטנה, לא הכל מגיע אליכם בהקדם האפשרי" וכשהוא אמר את זה, כולנו הבנו משפט בערך כזה: "אתם אלו שכשמסתכלים מהמפה יש שתי אצבעות כאלו..?"

תעשו לכם טובה ותמג'סטקו (מהשורש "מג'סטיק") קצת את הבעיה, אשמח לשמוע דעות / חוות דעת וכו'. בסופו של יום, גוגל עדיין לא באמת מצליח לסנן את אלו שבאמת מגיע להם להיות בעמוד הראשון ויותר מכך, בתוצאה הראשונה, וראיתי, ראיתי המון אתרים ששווים את המקום הנכסף.