First Link Priority – הניסוי

1st Link Priority – עדיפות הקישור הראשון

first link priority - עדיפות הקישור הראשון

קישורים פנימיים זה אחלה, באמת. אבל מה קורה כאשר מקדם האתרים שלכם מנסה לקשר בביטוי מדויק כי הוא מקדם את העמוד המקושר תחת הביטוי הזה, האם זה באמת תופס?


אמ;לק

  • כל קישור פנימי מעביר Juice לעמוד המקושר
  • כל קישור פנימי מעביר אנקור טקסט רק בפעם הראשונה שהוא מקשר בעמוד
  • כלומר, גם קישור מהתפריט הוא קישור פנימי עם אנקור משלו, אז תעשו את החשבון. (אם לא הצלחתם, יש כאן ניסוי שנעשה להוכיח את כל הנ"ל)

נתחיל קודם כל מההסבר על הנושא של first link priority, איפשהו מאז 2008 כבר, מקדמי אתרים התחילו לדבר על מה קורה כאשר אני מוציא 2 קישורים מאותו לעמוד לאותו עמוד אחר, למשל, מעמוד "אודות" יהיו לי 2 קישורים פנימיים לעמוד מקודם כלשהו, האחד יהיה "פרסום בגוגל" לעמוד שנקרא לצורך הדוגמא /pcc וקישור נוסף מאותו העמוד באנקור שונה שנקרא "מודעות ממומנות בגוגל" שיקשר גם הוא ל /ppc, אז איזה מהם יתפוס? האם שניהם יקבלו pagerank? כלומר, שניהם יקבלו juice? אז קודם כל כן, מי שחושב שאני טועה, שיראה את הסרטון הבא שמאט כץ בזמנו הסביר במפורש את נושא הjuice (לא את האנקור, מזה הוא התעלם אבל אל דאגה, בשביל זה כתבתי את הפוסט הזה, בשביל להוכיח את הטענה השניה)

ועכשיו מה קורה לגבי האנקור? כלומר, אם אנקור אחד היה בביטוי "פרסום בגוגל" והאנקור השני היה "מודעות ממומנות בגוגל", אז איזה מהם בעצם "יתפוס" בתור האנקור? כלומר מה יעזור לתהליך ה-SEO שלי? אז קודם כל שתדעו, לא עשו הרבה מחקרים אנשי ה-SEO אבל כולם הוכיחו את אותה טענה – שרק האנקור הראשון בעצם יהיה זה שיתפוס.

אז למה אני בעצם כותב את הפוסט הזה? כי עם השנים, כי לא מעט מקדמי האתרים, (לפעמים גם אני חוטא למען הניסיונות), חושבים שאם יקשרו באנקור מדויק בביטוי מסוים לעמוד פנימי אז גוגל יקדם את העמוד הזה בביטוי הנ"ל למרות שיש קישור לעמוד הזה גם מהתפריט הראשי.

עדיין מבולבלים? ערכתי מחקר משלי עם תוצאות

בניתי אתר במיוחד שנקרא "רקבו", (קיצור של "רק בודק") ובאתר הזה עשיתי משהו מאוד פשוט, בניתי 2 עמודי תוכן ועמוד בית אחד. המצאתי 3 ביטויים שאין להם תוצאות בכלל בגוגל, ואז מה בדיוק עשיתי בניסוי?

  • יצרתי עמוד עם ביטוי מומצא (כלומר ללא תוצאות בחיפוש על הביטוי)
  • יצרתי קישור מהתפריט הראשי בביטוי מומצא 2 (כלומר ללא תוצאות בחיפוש על הביטוי)
  • יצרתי קישור מעמוד הבית באנקור מדויק בביטוי מומצא 3 (כלומר ללא תוצאות בחיפוש על הביטוי)

מה נראה לכם קרה בתוצאות?

  • הביטוי ששימש בתור אנקור טקסט מהטקסט: הופיע רק מתוך העמוד בו הוא מקשר
  • הביטוי ששימש בתור אנקור טקסט מהתפריט: קידם את עמוד הנחיתה

קצת צילומי מסך להבהרה:

לפני הניסוי:


הביטוי המקשר מהתפריט
הביטוי המקשר מהתפריט

הביטוי המקשר מהתוכן
הביטוי המקשר מהתוכן

אחרי הניסוי:


הביטוי המקשר מהתוכן
הביטוי המקשר מהתוכן

הביטוי המקשר מהתפריט
הביטוי המקשר מהתפריט

איך עוקפים את הכלל?

אז מה גילינו? עבורי, די הרבה. אי אפשר לקשר לעמוד פנימי באנקור מדויק בביטוי המפתח שלכם בעוד שיש לכם כבר קישור מהתפריט הראשי. אז מה אפשר לעשות בשביל לעקוף את כלל עדיפות הקישור הראשון? 

  • ניתן לבקש מהמתכנת של האתר שלכם להעביר את התפריט שיהיה בתחתית הקוד (כן, זה אפשרי לעשות את זה)
  • ניתן להוסיף תפריט עליון מעל התפריט הראשי (כמו שעשיתי באתר שלי כאן shmul.co.il) עם הביטויים החשובים לכם (חשוב שייראה איכותי ולא ספאמי בלבד כמובן)
  • יש מקדמי אתרים וותיקים יותר שמשתמשים גם ב- # בשביל לקשר לחלק פנימי בעמוד הנחיתה שלהם וכך גוגל כן מתחשב באנקור, אני לא ממליץ, אבל זה אכן קיים.

סיכום עם מחשבה לעתיד

שמוליק דורינבאום לוגוזהו לא הניסוי הראשון שהיה בתחום (ורוב הסיכויים גם לא האחרון, בטח לא שלי), אבל זהו עוד אחד מהמבחנים הקטנים שאני אוהב להריץ יחד עם שאר חבריי המקדמים על מנת להבין שאנחנו עושים את המקסימום בשביל להבין את גוגל. למקדמי האתרים המומחים מביניכם, אשמח לקבל אתכם לקבוצת הפרלמנט בפייסבוק, שם אנחנו לא רק מציפים בעיות כנראה, אלא גם יוצרים בשביל לבדוק אחכ מה אפשר לעשות עם זה.

מי שרוצה לראות את אתר הניסוי: http://www.rakbo.co.il

יצירת קשר מהירה