מהן 4 האסטרטגיות מחוץ לקופסא שהכניסו אותי לעמוד הראשון בגוגל?

הקדמה שתסביר את השחצנות בכותרת של הכתבה

במהלך חיי המקצועיים, עשיתי לא מעט מהלכים שחשבתי שנכונים, ולא תמיד עבדו כמו שחשבתי, אבל יש את אותם ה4 הדברים שכן עשיתי, ואני בוודאות אומר לכם ומוכן לחתום על זה עם המוניטין שלי, שזה עובד. יש מאות מדריכים באינטרנט שמסבירים לכם איך להיות הטובים ביותר בקידום אתרים, אני לא אומר לכם "מה יכול לעבוד", אני אומר לכם מה עובד בוודאות. תכינו קפה, יש לא מעט לקרוא כאן. (אז תכינו גם מחברת, בהחלט תכינו מחברת)

מכין אתכם מראש, השמות והנושאים בדויים, כמו כל לקוח שחותם איתי – יש לי מסמכי NDA (מסמכי שמירת סודיות) ולכן אוכל לחלוק אתכם את האסטרטגיה, אבל לא את התוצאה. (אחרת הייתי מציג גם ב nextcase 😉)

  1. הוצאתי המון קישורים החוצה מהעמוד החשוב ביותר ללקוח

נשמע מטורף נכון? בתכלס, כולנו מאוד מאוד מפחדים להוציא קישורים החוצה מהעמוד המקודם שלנו, הרי אחרי הכל "זה העמוד הכי חזק שלי, למה שאוציא ג'וס ממנו??" אז אני רוצה להזכיר לכם אלגוריתם מאוד חשוב של גוגל משנים אחורנית, אלגוריתם הילטופ. האלגוריתם שהסביר בצורה מאוד פשוטה לעסקים, תעשו עמוד איכותי / מקצועי עם כמה שיותר מידע, ואף תוציאו קישורים לאתרים אחרים (שהם לא אפיליאציות / קישורים קנויים וכו') ותוכיחו שאתם מרכז מידע בעצמכם, בואו להראות כמה אתם מוכנים לעזור לגולש בצורה נכונה ואמיתית מבלי לפחד שהג'וס שלכם יאבד.

אז מה עשיתי? בניתי עמוד ללקוח שלי, בתחום הפלסטיקה, ובמדריך הארוך הזה הצגנו כמה וכמה נתונים של הניתוחים האפשריים והוצאנו בסביבות ה7 קישורים החוצה למדריכים סופר מסודרים על כל אחד מהאיברים שיכולים להנזק כתוצאה מהניתוח המורכב הזה של הלקוח. משמע, הסברנו המון על הניתוח של הלקוח + הוצאנו את הגולשים החוצה למדריכים נוספים על מקרים ספציפיים שנמצאים בניתוח עצמו.

תראו, בתכלס? "בזבזנו" המון ג'וס למען הגולש שיקבל את המידע הנכון ביותר, אבל מהרגע שהרחבנו את המידע בעמוד התוכן של הלקוח, (כמובן שמלווה בטופס לידים פשוט בסופו ובפופ אפ) גוגל התייחס אלינו בתור מרכז מידע לא קטן בנושא, ולכן, האמין שאנחנו מצליחים לתת יותר מידע רלוונטי מכל תוצאה שישנה תחתנו בתוצאות. אמנם לנושא יש כ-500 חיפושים בממוצע בחודש, אבל זה עשה את העבודה והביא קצת לידים כל חודש של פעילות.

  1. בניתי עמוד סופר מהיר לאתר Ecommerce ללא שימוש במתכנתים

למרות מה שנראה לכם, גוגל לא כל כך סלחן עם אתרים שמעצבנים את הגולש האקראי, כלומר, תמיד ידעתי שגוגל לא יאהב אם אתר הלקוח שלי יאט את קצב הגולש, אבל ידעתי בתוכי שלאתרי חנויות אונליין, יהיה לי קשה יותר לשפר זמני טעינה, מה גם שכל התחום של הלקוח הספציפי הזה מלא באתרים איטיים, אז מה זה משנה? די וויתרתי מראש בחודש הראשון שהגיע אלי. אבל אז הייתה לי הארה, "רגע, אם כולם ככה בעמוד הראשון, כל המתחרים שלו עם הפלטפורמות האיטיות האלה, אז למה שלא נהיה צדיקים בסדום??"

בניתי עמוד חדש באתר שלו, עמוד פשוט שיכל בקלות לצאת מתוך הבלוג, יצרתי לו אפילו URL ידידותי בהחלט וכל מה שעשיתי, זה הוספתי אחלה תוכן קצרצר (לא יותר מ100 מילה) והוספתי כמה מהמוצרים השווים ביותר שלו תחת הקטגוריה הספציפית שרציתי לקדם (בוא נגיד למשל "אופני ריצה") ותחת המוצרים, הצגתי את הכפתור שאומר "למוצרים נוספים במחירים הנמוכים בישראל", וכך, בעצם לא הייתי מחובר לאף אחת מהמערכות של האתר, משמע:

  • הייתי כדף מנותק לחלוטין מכל הבקשות לשרת כברירות המחדל של כל עמודי המוצרים והחנויות
  • הייתי מנותק מכל התפריטים המוגזמים של החנות כמו "סינון" / "צבעים" וכו'.. השארתי כמה מהמוצרים בצורת תמונה בלבד
  • בגלל שאני יצרתי מלכתחילה את התמונות למוצרים (וזה לא נלקח מהשרת של החנות) אז התמונה (דאגתי כמובן ש) הייתה קטנה ככל האפשר מבחינת גודל וזמן טעינה

משום שהעמוד היה HTML נקי ללא בקשות לשרת בצורה מוגזמת, הצלחתי להיכנס לעמוד הראשון תוך פחות משבועיים מרגע הסריקה! אל תתביישו לעבוד קצת, זה יכול להועיל לכם בתוצאות.

מקרה #2 שאפשר להראות

מקרה נוסף שעשיתי את שאני כן יכול להציג, כי אין מה להסתיר (מה גם שהעמודים האלה לא קיימים יותר משום מה לאחר שנמכר האתר הזה..)

שימו לב, משום שהאינדקס הזה היה עם מנוע חיפוש פנימי בעייתי, (כל האתר נכתב בJAVA) אז החלטתי שאני פותח עמוד HTML מאפס באותה מידה כמו האתר באיקומרס. שימו לב,

העמוד של גני אירועים באתר עצמו, נראה כך:

אפילו הURL שלו לא היה ידידותי בעליל, נראה כך:

weddingbook.co.il/wedding/general/vendors_index.seam?cat=36972&sct=2&pag=1&srt=5&flt=0&are=0

העמוד שאני יצרתי, היה נראה כך:

בעוד שהURL שלו היה בשליטתי, משמע, היה נראה כך:  /גני_אירועים

מה יצא לחברה מזה גם כאן? אותו דבר בתוספת חשובה:

  • עמוד תלוש מבחינת המנוע הפנימי של הJAVA, אין בעיות זמני טעינה כי אין בקשות מיותרות לשרת
  • עמוד רלוונטי מדויק, לא משוכפל, ידידותי לגולש ולגוגל באותה מידה
  • יותר מהכל: טופס ידידותי יותר ללידים שמשך הרבה יותר פניות (כמעט פי 3 מהרגיל)
  • עמוד חזק יותר למען העסקים שבקטגוריה (ששילמו יותר בהתאם למיקום בגוגל)
  • תוך שבועיים, עלינו לעמוד הראשון
  • תוך חודש וקצת, עלינו למקום הראשון בביטוי "גני אירועים" ונשארנו שם לא מעט זמן

אותו הדבר עשיתי לכל הקטגוריות הראשיות באתר, אתם יכולים רק לתאר כמה כניסות הצלחנו להביא לאתר הזה בתוך זמן קצר מאוד. (עד שנמכר האתר ועבר לחזקת חברה אחרת + תהליך הקידום שלהם…)

  1. פרסמתי 15 מאמרים כל חודש – בלי קישורים!

מה הכוונה? בדיוק כמו שאתם קוראים, במקום ללכת על ה"בטוח ללא סיכונים" בקטע של לקבל 3,4 קישורים כל חודש ללקוח, החלטתי לקחת את התקציב של הלקוח ולעשות משהו קצת שונה, פרסמתי 15 מאמרים כל חודש ל-15 אתרים שונים, מבלי לבקש קישורים כלל(!) למה? כי רציתי אזכור של אתר הלקוח שלי, שם המותג שלו, בהקשר לנושא שאותו רציתי לקדם, למשל, מאמר על עורך דין מקרקעין:

"ובהמשך לכך שצריך להשיג אישורים מיוחדים לבניית קומות חדשות, התייעצתי עם עורך הדין למקרקעין שלי – אבי כהן ושות' וכמו שהוא הבטיח, בירוקרטיה לא קטנה הצליחה להוציא לי אישור גדול.."

מה עשיתי פה בעצם? (מעבר לזה שלא קוראים לו אבי כהן כמובן, משער שהבנתם), הכנסתי את שם הלקוח שלי יחד באזכור מלא עם התחום אותו הוא רוצה שנקדם, ובכך, בגלל שהיה "באז" גדול יחסית בכמה אתרים ברשת, גוגל הבין שמדובר בעו"ד מוכר יותר, כלומר, מותג חזק יותר, ובעצם – נכנסו לעמוד הראשון בכל הקשור למקרקעין.

  1. פתחתי מרכז תמיכה ללקוחות של הלקוח שלי

קודם כל עובדה סופר חשובה בהתאם לסעיף הבא:

כל יום, יש מעל ל3.5 מיליארד חיפושים בגוגל, כן, את זה ידעתם. אבל הידעתם שכ- 15% מכל החיפושים בכל יום הינם חיפושים חדשים שלא נעשו מעולם בהיסטוריה של גוגל?

זה לא שפתחתי מרכז טלפוני עם טלפניות וכל מה שאתם מדמיינים כשאתם שומעים "מרכז תמיכה", אלא דווקא משהו פשוט יותר, חלק קטגוריאלי באתר, אשר בעצם שאל שאלה מאוד פשוטה את הגולשים, האם אתם רוצים לשאול שאלה מקצועית ולקבל תשובה תוך 48 שעות היישר לטל' הנייד שלכם בסמס?

מיותר לציין שאנשים אוהבים לשאול שאלות, בעיקר ישראליים, ואנשים תמיד יעדיפו לתת את המספר הטל' האישי שלהם ולא את המייל שלהם, איכשהו זה מרגיש להם פחות חודרני.

אז מה בעצם קרה בפועל?

בקטגוריה הזו, חיכה לגולש טופס, הטופס שאל כך: (בוא נחזור לנושא האופניים לדוגמא)

  • איזה סוג אופניים יש לך? (Dropdown לבחירה קלה)
  • לאיזה חלק באופניים אתה משייך את השאלה? (גם פה, בחירה קלה מאפשרויות שהצגנו)
  • תן משפט קצר לנושא הבעיה (הגבלנו ל-70 תווים)
  • מהי הבעיה, מוזמן לפרט ככל האפשר שנוכל לענות במדויק

כל אחת מהשאלות שנשלחו למרכז, עברו דרך אחד העובדים בחברה, וכל אחד ענה בזמנו הפנוי, ולאחר שקיבלנו תשובה במערכת, היינו מעלים את התשובה יחד עם השאלה במדויק לאתר תחת הקטגוריה הנכונה.

הקטגוריה הפכה להיות: (דמיינו פירורי לחם)

מרכז התשובות ללקוחות >> אופניים חשמליים >>  סוג האופניים >>  כיסא תינוק >>  השאלה: מאיזה גיל אפשר לשים תינוק על הכיסא?

שימו לב מה עשיתי פה בסגנון השאלה על מנת שזה יופיע נכון בתוצאות בגוגל ללא מאמץ כלל: (להמחשה בלבד)

בום! מקום ראשון בעמוד הראשון ב-90% מהשאלות!

הבנו שלא מעט אנשים כותבים בגוגל בדיוק כמו שהם כתבו אצלנו בקטגוריה, אז מה זה עשה? עלינו בתוצאות במקום הראשון(!!) על כל שאלה כמעט שהייתה אפילו קצת דומה לשאלה הנ"ל.

שימו לב, כל הדברים שעשינו כאן, היו למען 2 דברים בעיקר:

  • הגדלת הטראפיק האורגני
  • עלייה במיקומים בתוצאות האורגניות

נחשו מה? זה עבד הרבה יותר ממה שציפינו, הנה התוצאות באנליטיקס:

לא הכל שחור ולבן (קישורים ותוכן), יש הרבה מאוד שאפשר לעשות בשביל לעזור לאתר שלכם להתקדם, לא הכל צריך לעשות עם שינויי תגיות מטא, צריך לדעת לפתוח את הראש, אל תשכחו את הנתון הכי חשוב מכל הכתבה הזו – 15% מכל החיפושים בגוגל ביום יום חדשים לחלוטין(!!!) אז חשוב מאוד לא לנסות להמציא את הגלגל, אבל בהחלט להמציא תשובות בתחום של האתר המקודם, אחרי הכל, מישהו איפשהו כרגע שואל את השאלה הנכונה להגיע לאתר שלכם.

בלבלתי אתכם יותר מדי? רוצים שנדבר קצת?