עיצוב אתרים: מיתוג בחמישה צעדים פשוטים

כל עסק או בעל מקצוע יודע שבמאה ה-21, אם הוא לא מפגין נוכחות באינטרנט, אז כאילו הוא אינו קיים בעיני הלקוחות. הבעיה היא שהקמת אתר אינה דבר של מה בכך, על כל שכן אתר מקצועי, שמבצע את עבודתו נאמנה. סוגיית העיצוב היא מהמשמעותיות ביותר, מהבחינה הזו, שעה שהעיצוב חייב להיות מוקפד, ללא דופי, וכזה המעמיד את חווית המשתמש במרכז – וזאת למען מיתוגו החיובי הכולל של העסק. הנה חמישה שלבים שעליכם לעבור בדרך להשלמת המשימה.

  1. אפיון האתר

השלב הראשון בעיצוב האתר נעשה על הנייר, וכולל בתוכו מעין "מפה" של האתר אשר מקימים. מדובר כאן על תכנון מוקפד במיוחד, המתייחס לסוגיות כלליות דוגמת מטרת האתר, סוג השירות שהוא מעניק, קהל הלקוחות/גולשים וכן הלאה. בנוסף על כך, כולל התכנון גם את מבנה האתר הראשוני, בעיקר בכל הנוגע לסוג העמודים, לקטגוריות התוכן ועוד.

  1. בחירת מעצבים

לאחר התכנון הראשוני (או אפילו לפניו), נדרש כבר להיכנס לעובי הקורה, ולבחור בשירותיו של סטודיו לעיצוב אתרים. הבחירה חייבת להיות בחברה מקצועית, מכיוון שרק אנשיה ידעו להשתמש בכלי העיצוב באופן מיטבי, ללמוד את העסק ולעצב את האתר באופן ש"יתרגם" להיבטים חזותיים את כל המאפיינים שהוגדרו קודם לכן.

  1. סקיצה עיצובית

לאחר שנבחר סטודיו, מגיעים לשלב המעשי הראשון, ובו השפה הויזואלית של אתר האינטרנט מתחילה לרקום לה עור וגידים. המעצבים, יחד עם בעל העסק, יגדירו את צורת התפריטים, הגוונים שיאפיינו את האתר, התמונות שיופיעו בו, אופן שילוב הלוגו – והרשימה עוד ארוכה. על פיהם, תיעשה סקיצה ראשונית מאד של האתר (לרוב של עמוד הבית ועמודים ראשיים).

  1. הליך העיצוב בפועל

עיצוב אתר אינטרנט הוא תהליך דינמי בכל קנה מידה. אפילו כאשר האתר מתוכנן בצורה מוקפדת, ואפילו כשיש בנמצא סקיצה מפורטת, שינויים הם בהחלט בגדר אפשרות. בעל האתר יוכל לראות כיצד האתר שלו רוקם עור וגידים לנגד עיניו, ולהחליט על נקודות החוזק העיצוביות שלו, ולעומתם היבטים הדורשים תיקון, בין אם עקב הערכה מוקדמת לא נכונה ובין אם עקב שינויים שחלו בתפיסה שלו, עם הזמן.

  1. העלאת האתר לאוויר

לאחר שהאתר מוכן, הגיע הרגע להפוך אותו ל"אונליין", כלומר, פתוח לכל גולש המעוניין בכך. ניתן בהחלט לבחור, טרם הצעד הזה, לתת למספר נסיינים להתנסות בו, ולראות האם העיצוב מתאים לציפיות שלהם, מהי מידת הנוחות של הניווט באתר וסוגיות משמעותיות אחרות. כשהאתר באוויר, ובעיקר בתחילת הדרך, חשוב להיות עם בקרה לגבי הכניסות אליו, ולהקשיב לכל טענה, מענה או שאלה שמעלים הגולשים. שינויים אפשריים, כמובן, גם בשלב הזה.