פרק 2 - למה בעצם צריך מקדם אתרים?

20%
פרק 2 - למה צריך מקדם אתרים

פרק 2 – למה בעצם בכלל צריך מקדם אתרים?

כולנו רוצים להיות מקדמי אתרים, אבל לא כולם חושבים שהם צריכים מקדמי אתרים, למה? מכיוון שלא כולם, ובעיקר מנהלי האתרים, לא מבינים למה צריך אותנו בכלל, אז הסיפור די פשוט, קודם כל נתחיל בכך שהביטוי "קידום אתרים" יותר מוכר בישראל, אבל בחו"ל קוראים לזה בצורה טובה יותר, Search Engine Optimization, משמע, אופטימיזציה למנועי חיפוש, למה לדעתי זה טוב יותר? כי זה נכון יותר, לקרוא לתחום קידום אתרים – זה בעצם לקרוא לתחום על שם התוצאה במקום על שם התהליך "אופטימיזציה למנוע חיפוש".

למה זה כזה משנה לקרוא לנו על שם התהליך? כי הרי אנחנו מבצעים כמה פעולות שבעצם הופכות את אתר הלקוח שלנו לאופטימאלי יותר בעיניי מנועי החיפוש וזו הסיבה שאנחנו מגיעים לעמוד הראשון – כי גוגל חושב שאנחנו מתאימים יותר לשאילתות שעליהן אנשים מבקשים תשובות, ומכך, אנחנו התשובה האופטימאלית.

כאשר עסק בונה אתר כזה או אחר, ברוב הפעמים בעלי האתר (וגם לא חברת בניית האתרים כמובן) לא חושבים בכלל איך מנועי החיפוש יראו את האתר, אני לא מאשים אף אחד כמובן כי חברת בניית האתרים צריכה לדאוג לתפקוד האתר, אבל לא לדרך הופעתו בתוצאות החיפוש. אז כאן בדיוק אנחנו נכנסים, לבדוק שהאתר מותאם לבקשות מנועי החיפוש, ותתפלאו – לא הכל זה רק "ביטויי מפתח" שעליהם אנחנו מנסים להתקדם בגוגל. כי גם אם נבצע מחקר מילות מפתח מקיף ונמצא בדיוק מה הגולשים כותבים בגוגל על מנת להגיע לאתרים כמו שלנו, אנחנו עדיין צריכים למלא אחר כמה וכמה הוראות של גוגל בכל הקשור ל Onsite שלנו, מה הכוונה? אונסייט זה בעצם כל מה שקורה על האתר שלנו. כל התחום של קידום אתרים מבוסס בעצם על שני דברים.

Onsite

כל מה שקורה על האתר שלנו מבחינת קוד האתר, תוכן האתר ודרך חווית המשתמש.

Offsite

כל מה שקורה מחוץ לאתר שלנו מבחינת קישורים של המותג, הרלוונטיות של התחום שלנו וכמובן, הדמוקרטיה הכללית אשר גורמת לאתרים אחרים להצביע על האתר שלנו (בצורה של קישורים כמובן)

אז בואו נדבר קצת על ה Onsite מה אנחנו כמקדמי אתרים יכולים לעשות עבורם:

  • לדאוג שקבצי האתרים פתוחים ונגישים לגוגל בצורת הסריקה (מערכות רבות של בניית אתרים בנויים לא נכון וגורמים לקבצים מלאים להעלם מתוצאות החיפוש של גוגל ועלינו לדאוג להסרת החסימות הקיימות)
  • לדאוג שתפריט האתר מבוסס על ביטויי מפתח האתר וכמובן, מותאמים לחשיבותם בפיצול עמודי הנחיתה שבאתר (וכמובן, קישורים פנימיים בין עמוד לעמוד למען חיזוק האתר ברמה הפנימית)
  • לדאוג שהתוכן באתר לא יהיה משוכפל, אחרי הכל – עסקים רבים לא מצליחים להבין את חשיבות התוכן באתר ומעתיקים מאתרים אחרים (ובכך גם מפרים זכויות יוצרים אבל לא נכנס לזה כרגע) ויתרה מכך, לפעמים משכפלים בצורה פנימית באתר וחוזרים על אותם תכנים בעמודים השונים מסיבות כאלו ואחרות שנדבר עליהן בהמשך.
  • לדאוג שהאתר יעלה בזמן הגיוני עבור הגולש, גולשים הינם חסרי סבלנות וחשוב מאוד שזמני הטעינה של האתר יהיה קצרים ככל האפשר, אני משער שלא תופתעו – אבל גוגל מעדיף אתרים עם זמני טעינה קצרים במיוחד
  • לדאוג שאם מדובר באתר חנות אונליין – האתר יהיה מאובטח וכתוב נכון בקוד על מנת להגיע למצב אופטימאלי עבור מנועי החיפוש (לא רק גוגל, גם בינג ויאהו יכולים להביא תנועה יפה לאתר אם עושים את העבודה נכון)

ישנם עוד לא מעט פרמטרים שנדבר עליהם במדריך הזה, בינתיים, הכי חשוב להבין בפרק הזה של המדריך שהכח שלנו כמקדמי אתרים הוא להבין שמדובר בתפקיד חשוב ובלתי ניתן לערעור משום שאנחנו הדרך בה גוגל יחליט אם תגיע תנועה לאתר או שמא יהיה האתר ככרטיס ביקור ברשת ותו לא, משמע, ללא תנועה משום מקור.

טיפים קצרים לשכנוע בעלי אתרים שהם צריכים אתכם:

  • בלעדיי – לא תדע מה קהל היעד שלך באמת מחפש בגוגל, הרי לא כולם כותבים "פרגולות", קהל היעד יכול לכתוב גם "מה ההבדל בין עץ גושני לעץ אורן?" ולשם כך, אני אבצע מחקר מילות מפתח מקיף ולפי זה נבנה את אסטרטגיית התוכן באתר
  • בלעדיי – לא תדע מה המתחרים שלך עושים, כלומר, אחרי מחקר קצר אדע בדיוק מה המתחרה "האהוב" עליך, עשה בשביל להגיע למקומות הראשונים, משמע, מעליך בצורה כזו שהוא לוקח לך את הלקוחות הפוטנציאלים
  • בלעדיי – לא תגיע לעשרות אלפי אנשים אשר מחפשים את האתר שלך, אני יודע בדיוק מה לעשות בשביל להביא אותך למקום הראשון בגוגל
  • בזכותי – האתר שלך יהיה בעל תוכן עשיר ואיכותי על מנת לעשות את הכל שהגולש האקראי יהפוך להיות לקוח פוטנציאלי.

עם השנים שעוברות, מקדם אתרים הוא כבר לא רק זה ש"מעלה את האתר בתוצאות החיפוש" אלא גם זה שדואג לשיווק האתר בצורה הטובה ביותר, כלומר, לדאוג שמדובר בתנועה איכותית ולא רק "תנועה" ותו לא. אנחנו כאן על מנת לגרום לסוס להגיע אל המים, ויותר מכך, אנחנו דואגים להביא לו את המים הטריים ביותר והנקיים ביותר, איך אנחנו עושים זאת?

  • דואגים שהאתר יהיה מלא בתוכן עשיר ואיכותי
  • דואגים שהאתר יהיה נגיש וקל לקריאה / לחווית המשתמש
  • דואגים שהמוצר / העסק אותו האתר מוכר – יהיה ברור ואף באמת קל להבנה ללקוח הפוטנציאלי

כל מקדם אתרים רוצה להפוך להיות גם איש השיווק של העסק אותו הוא מקדם, אחרי הכל, בשביל זה אנחנו כאן – בשביל להביא טראפיק של לקוחות פוטנציאלים ללקוח שלנו, אם נעשה זאת נכון – גם מקום 3,4 ואפילו 5 בגוגל – יעשו את העבודה בהתאם.

כותב המאמר
שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום, מומחה קידום אתרים כבר מעל ל-15 שנים, מוכר בתחום בשם "שמול", בעל סוכנות "שמול קידום אתרים", בעלי המכללה "קואליקס" לקידום אתרים והבעלים של Highver (כלי ניהול המשימות של ה-SEO).