פרק 4 - מחקר מילות מפתח ל-SEO

40%
פרק 4 - מחקר מילות מפתח

 

מה זה מחקר מילות מפתח ואיך הוא קשור ליעדי ההצלחה?

מי שמכיר אותי, יודע כמה אני לא ממש אוהב את השם "מקדם אתרים", כי למרות שזו התוצאה הסופית, התחום שלנו נקרא SEO, ויש לזה סיבה טובה, מדובר בתהליך של אופטימיזציה למנועי חיפוש ולא מדובר בסתם ככה לשים את האתר שלכם במקום הראשון, אם לא תבינו את התהליך – לא תבינו איך הגעתם לשם. אז מחקר מילות מפתח הוא הצעד הראשון ועל כך, חשוב לדבר.

שלב ראשון: מה היעד שלנו?

לפני שאתם רצים להתחיל לבנות אתר או תפריט מפואר, האם אתם יודעים מי קהל היעד שלכם? אם כן, מה אתם חושבים שסוג הקהל הזה יכתוב בגוגל? האם הוא יכתוב "משלוחי פרחים עד הבית"? או שמא "חנויות פרחים בתל אביב"? אז לפני שאתם עונים, תכתבו קצת ביטויים על דף (עדיף אקסל, תמיד עדיף באקסל) ותתחילו לאגד לעצמכם כמה ביטויים שלדעתכם יעשו את העבודה, אחרי מה שחשבתם – תתחילו להוכיח בעזרת כלי מילות המפתח של גוגל:

כלי תכנון מילות המפתח
כלי תכנון מילות המפתח
כלי תכנון מילות המפתח
כלי תכנון מילות המפתח

בכל אחד ממילות המפתח שכתבתם, המערכת תראה לנו מה טווח העונתיות של אותה מילה או ביטוי, משמע, האם אותו ביטוי מחופש רק בחודשים מסוימים? או שיכול להיות שמדובר בביטוי שמחפשים כל השנה ללא תלוי עונה או חודש קלנדרי כזה או אחר. ככה נדע לאיזה טראפיק אנחנו יכולים לצפות (או לפחות לאחוז ממנו תלוי מספר התוצאות בגוגל).

שלב שני: סדר קטגוריאלי

עם קובץ אחד מסודר של אקסל (אמרתי לכם עדיף אקסל), נחלק לקטגוריות בצורה כזו שאנחנו מתכננים שיהיו בעצם באתר עצמו, הכוונה שלי, שאם אנחנו מתכננים למשל אינדקס של כמה חנויות פרחים בארץ, חשוב מאוד שנדע לעשות את ההפרדה בין אותן הקטגוריות באקסל על מנת שנבין איך וכמה טראפיק יגיע אלינו מכל אחד מערוצי וקטגוריות האתר.

תכנון אקסל של מילות מפתח
תכנון אקסל של מילות מפתח

שלב שלישי: סדר היררכי

אחרי שהבנו בדיוק מה הגולש היה רוצה לכתוב על מנת למצוא אותנו ואנחנו יודעים מה חשוב לנו יותר מבחינת הביטויים וההכוונה הכללית של הגולש, הגיע הזמן לכתוב את זה ברמת התפריטים הרצויים באתר. עצה חשובה, תלכו לפי כמות החיפוש הנמוכה ביותר במחקר שלכם, ולפי זה גם נרחיק את הנושא הנ"ל מעמוד הבית, לא הבנתם? תסתכלו על הטבלה הבאה:

מבנה היררכי לאתר
מבנה היררכי לאתר

ברגע שתעשו לעצמכם את הסדר לפני שתיכנסו לנושא של בניית אתר חדש, תוכלו להבין שמדובר בקודם כל תכנון ואיפיון האתר לפני שרצים לחפש צבעים לתפריט שלכם, תפריט אמור להיות בנוי מנושאים חשובים וככל שאנחנו נכנסים יותר פנימה לעמודי האתר – כך (בעיקרון) אנחנו מציגים את מה שפחות חשוב לנו, בדיוק כמו הבית שלכם, אתם לא תשימו את המחסן שלכם בפתח הדלת ולא תשימו את הסלון במרתף. אם לא הבנתם את האנלוגיות שלי, דברו איתי ישירות

שלב אחרון: סידור עמודי נחיתה בהתאם לביטויים שבחרתם

רוצים לעשות לעצמכם סדר אמיתי? ברגע שבחרתם את הביטויים, התאימו אותם לעמודים שיש לכם באתר (ואם אין לכם עמוד באתר שתואם לביטוי שתרצו לקדם, הגיע הזמן ליצור אחד שכזה). אחרי שתצרו את הטבלה הבאה, אתם תבינו בדיוק מה מחכה לכם בתהליך הקידום, כי אתם תקדמו ביטוי כלשהו ותרצו לדעת שהוא מגיע לעמוד הנכון שאתם רציתם שיגיע אליו ולא לעמוד שונה. (כמו שקורה ל-לא מעט לקוחות שמגיעים אליי)

מחקר מילות מפתח - סידור עמודים
מחקר מילות מפתח – סידור עמודים

לסיכום קצר של המחקר, כאשר אתם יודעים מהן מילות המפתח שלכם ואתם כבר יודעים אילו עמודים אתם מתכוונים לקדם עם הביטויים הנ"ל, תוכלו לבדוק לאחר כמה חודשי התהליך, האם באמת הגיעו לעמודים האלו תנועה אמיתית מגוגל? כלומר, תנועה אורגנית? מבטיח לכם שבפרקים הבאים תדעו גם איך לבדוק את התנועה בצורה נכונה. היישר מהאנליטיקס של גוגל.

*כמו כן, תודות לפעילות החדשה שלנו ב"שמול", פתחנו אתר חדש להזמנת מחקר מילות מפתח מקצועי על ידי מקצוען מהחברה שלנו. תוך 5 ימי עסקים והמחקר אצלכם. להזמנת מחקר: https://www.keewee.co.il/ 

כותב המאמר
שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום, מומחה קידום אתרים כבר מעל ל-15 שנים, מוכר בתחום בשם "שמול", בעל סוכנות "שמול קידום אתרים", בעלי המכללה "קואליקס" לקידום אתרים והבעלים של Highver (כלי ניהול המשימות של ה-SEO).